Cere o oferta

Completeaza formularul

Cere o oferta

Completeaza formularul

Ce este RePowerEU?

Scopul programului RePowerEU

Cui se adresează

 DOAR persoanelor fizice
> Persoanelor vulnerabile energetic
> Populației generale care are deja panouri fotovoltaice
> Populației generale care nu deține panouri fotovoltaice/sistem de stocare

Înscrie-te în program

Înscrierile pentru Programul RePowerEU sunt deschise de pe data de 2 Decembrie 2024.

Buget: 100.000.000 EUR (20.000 de vouchere)

Etapa I​

02.12.2024 – 03.02.2025 Componenta A

Sisteme fotovoltaice pentru persoane vulnerabile

Destinat​

Apelul este dedicat consumatorilor vulnerabili de energie și implică acordarea de vouchere și pentru consumatorii vulnerabili de energie și pentru locuințele izolate din punct de vedere energetic – fără acces la rețelele de energie electrică.

Finanțare

  • Instalarea de noi sisteme de panouri fotovoltaice (cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW)
  • Instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice (cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5kW).
02.12.2024 – 10.01.2025 Componenta B

Acumulatori (Baterii)

Destinat​

Sistemele autonome de stocare a energiei electrice sunt eligibile pentru sprijin numai în cazul în care proprietarii de locuințe dețin deja un sistem de panouri solare cu o capacitate netă de cel puțin 3 kW.

Finanțare

  • Instalarea de sisteme de stocare a energiei electrice (cu o capacitate utilizabilă de stocare a energiei electrice de cel puțin 5kW).

Etapa I​I

Pentru persoanele fizice din mediul urban și rural, inclusiv consumatorii vulnerabili de energie

DEPUNERE PROIECTE: 02.12.2024 ora 10:00 – 10.01.2025 ora 14:00​

BUGET: 20.000 de vouchere Valoare VOUCHER: 5.000 euro

Cum se desfășoară programul?

  1. Transmiterea documentelor:
    • Beneficiarii finali (persoane fizice) transmit documentele solicitate către instalator.
    • Instalatorul verifică eligibilitatea fiecărui proiect.
  2. Semnarea contractelor comerciale:
    • Instalatorul emite și semnează contracte comerciale cu beneficiarii.
    • Fiecare beneficiar poate încheia un contract comercial cu un singur instalator.
  3. Depunerea cererii de finanțare:
    • Instalatorul centralizează toate contractele semnate și depune o singură cerere de finanțare la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
  4. Evaluarea cererii de finanțare:
    • MIPE analizează cererea și acordă un punctaj instalatorului.
    • În funcție de punctaj, MIPE decide dacă sunt finanțate toate proiectele din cererea instalatorului sau niciunul.

Criterii de evaluare utilizate de MIPE

  1. Punctajul este acordat exclusiv pe baza criteriilor legate de instalator:

    • 30%: Raportul dintre profit și cifra de afaceri din 2023.
    • 30%: Numărul de ani de activitate al codului CAEN 4321 (Lucrări de instalații electrice), comparat cu 5 ani.
    • 40%: Raportul dintre numărul de contracte comerciale semnate și maximul de 1.000 contracte/instalator.

Documente necesare și criterii de eligibilitate – ETAPA 1, COMPONENTA B

1. Document de identitate valabil

Beneficiarul final este persoană fizică cu domiciliul în România, iar adresa de domiciliu precizată în Cartea de identitate corespunde cu adresa clădirii rezidențiale obiect al proiectului

 

2. Documente privind dreptul proprietate

Extras de carte funciară emis de autoritățile competente pe numele beneficiarului final, cu maxim 60 de zile calendaristice înainte de data depunerii dosarului Beneficiarului final la operatorul economic.

 

Criteriu eligibilitate verificat

 

* Beneficiarul final deține dreptul de proprietate privată asupra imobilului (teren și / sau clădire), la momentul depunerii cererii de finanțare.

* În plus, imobilul (clădire și teren) este liber de orice sarcini sau interdicţii ce afectează implementarea proiectului.

* Imobilul nu face obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;

În cazul în care imobilul (teren și/sau clădire) este deținut în coproprietate de mai multe persoane, sunt îndeplinite condițiile:

* Beneficiarul final, consumator vulnerabil de energie / persoana fizică, deține minimum 50% din suprafața utilă a clădirii și, de asemenea, minimum 50% din suprafața terenului.

* Beneficiarul final și ceilalți proprietari își dau acordul cu privire la implementarea proiectului (conform contractului comercial dintre Solicitant și beneficiar final)

 

Atenție! În cazul în care sistemele de panouri fotovoltaice sunt amplasate pe teren, beneficiarul final trebuie să demonstreze proprietatea pentru imobil (clădire rezidențială unifamilială și teren aferent).

 

3. Contractul comercial între consumatorul

Pentru dovedirea relațiilor comerciale dintre părți și prezentarea acordului Beneficiarului final pentru
realizarea investiției, se va include în dosarul de finanțare contractul comercial în termen de valabilitate și asumat de către părțile implicate.

 

4. Orice alte documente care se consideră a fi necesare pentru demonstrarea criteriilor de eligibilitate

Pentru dovedirea relațiilor comerciale dintre părți și prezentarea acordului Beneficiarului final pentru
realizarea investiției, se va include în dosarul de finanțare contractul comercial în termen de valabilitate și asumat de către părțile implicate.

Etapa 2 va fi lansată în februarie 2025 – revenim cu detalii în curând